Proiectanții maghiari au finalizat raportul oficial asupra principalelor puncte și date privind construirea unei căi ferate de mare viteză între Budapesta și Cluj-Napoca.
Ministerul Dezvoltării Naționale maghiar a publicat deja anunțul de achiziție pentru aleborarea studiului de fezabililitate pentru o linie ferată de mare viteză pe relația Budapesta (HU) și Cluj Napoca (RO)
Linia ar urma să aibă avea o lungime de 400-450 de km cu trenuri de mare viteză de până la 250 km / h și chiar 300-350km / h, informează MagyarEpitok.hu.
Noua linie va putea transfera 500.000 de pasageri în fiecare an.
Pe teritoriul Ungariei, linia, de 250-300 km, ar urma să fie construită folosind traseele deja disponibile în direcția României.Budapesta tren
Daily News din Ungaria a dezvăluit mai multe știri și planuri privind o viitoare calea ferată de mare viteză între Budapesta și Varșovia.
Linia va constitui o arteră vitală care leagă grupul de la Visegrad (V4), care include Ungaria, Slovacia, Republica Cehă și Polonia.
Trenurile de pe linie vor putea, de asemenea, să atingă viteze de până la 250-350 km / h. Conform planurilor, linia ferată va traversa Dunărea și Oderul și vor fi construite numeroase poduri, tuneluri și alte structuri de infrastructură.
Se speră că viitoare linie va conecta minim patru sisteme feroviare care servesc așezări cu 250.000 de rezidenți sau mai mulți.
Ce nu a reusit sa faca guvernele Romaniei , face Ungaria dintr-un interes vadit si nu ascuns . Asta inseamna sa ai trepadusi in politica sa nu legi in 30 de ani nici macar in interior provinciile romanesti. Sa nu ne mai fie ciuda pe unguri, nici o clipa. Sunt experti in politici externe si isi urmaresc atent fiecare miscare. Sper totusi sa mai sarbatorim inca un CENTENAR in forma in care ne gasim astazi !