Piaţa de agrobusiness: vânzările anuale de ulei de floarea-soarelui au sărit de 1,7 mld. lei după o creştere galopantă de aproape 50% în ultimii cinci ani, anunţă Ziarul Financiar
Piaţa uleiului de floarea-soarelui a avut o creştere semnificativă în ultimii cinci ani, de aproape 50%.
Vânzările de ulei de floarea-soarelui în retail au crescut de la 1,16 miliarde de lei în 2018 la 1,72 mld. lei în 2022, iar prognozele pentru 2023 indică menţinerea nivelului de anul trecut, conform companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor International.
Avansul a venit pe de-o parte pe fondul pandemiei , cât şi al războiului dintre Rusia şi Ucraina, care au dus la o inflaţie ridicată, preţuri mari pentru îngrăşăminte şi materii prime agricole în 2021 şi 2022 şi o volatilitate mare pentru preţurile cerealelor şi oleaginoaselor, care, automat, au fost transferate în preţul uleiului de floarea-soarelui.