Ciocolată „cu sistem anti-furt” pe rafturile magazinelor din România
Comercianții din România au „ac de cojocul” hoților de dulciuri. Ciocolata se află pe lista celor mai furate deserturi din magazine, dar acum, în tot mai multe locații, ea este ținută „sub cheie” sau are sisteme antifurt.
Comercianții spun că furtul de ciocolată din magazine a crescut concomitent cu prețurile. Costul acestui produs atât de savurat de către români este tot mai piperat, motiv pentru care mulți dintre pofticioși pleacă din unitățile comerciale, „uitând” să mai plătească produsele.
Pentru a limita fenomenul tot mai întâlnit al furturilor de dulciuri din magazine, comercianții au fost nevoiți să recurgă la soluții inedite: sistemele anti-furt sau chiar păstrarea „sub cheie” a ciocolatei. „Am încercat să ne punem la adăpost. În speță, produsele alcoolice foarte scumpe le punem în spatele casei de marcat.
Cafeaua și dulciurile, în special ciocolata, încercăm să o punem în imediata apropiere a casei de marcat, pentru a o avea tot timpul în vizor și să eliminăm, astfel, posibilitatea de a fi furați”, spune un comerciant.
Și experții confirmă faptul că ciocolata a devenit un produs de lux în România. Economiștii anunță că românii au redus consumul acestui produs din cauza preturilor mai mari si a scaderii puterii de cumpare.
„Prețurile continuă să crească pe seama scumpirii înregistrată la cacao, dar și a taxelor mai mari. TVA a crescut de la 9 la 19% și nu este exclus ca, din această vară, să ajungem la 21%. De la 6-7 lei, cât costa o ciocolată din gama medie a pralinelor, acum doi ani de zile, am ajuns la prețul de 15, chiar 20 lei, iar produsele ceva mai scumpe chiar au dispărut de pe piață, pentru că nu mai erau vandabile”, spune Adrian Negrescu, analist economic.
Anul trecut au fost înregistrate peste 20.000 de furturi din magazine.
sursa : digi 24