Probleme majore cu sistemele Băncii Transilvania. Aplicațiile au căzut de ore întregi, la call center se așteaptă și o oră
Aplicațiile BT 24 și BT Pay, administrate de Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România, care deservește peste 3 milioane de clienți, au picat de cel puțin două ore. Nu se pot face plăți online, nici nu se poate verifica soldul contului.
Angajații nu oferă niciun detaliu, nici măcar la întrebarea dacă a fost vorba despre un atac informatic. Cardurile sunt funcționale.
Clienții care apelează în această seară Banca Transilvani fie prin telefon fie prin alte căi de comunicare au de așteptat zeci de minute, chiar și mai bine de oră. Aceasta în condițiile în care cele două aplicații de bază ale băncii, BT Pay și BT 24, fără care nu sunt posibile tranzacții (având în vedere că ghișeele sunt închise de la ora 17) au picat de cel puțin 2 ore. Scriem acest text la ora 21.
După insistențe, un angajat din call center a răspuns sec: ” Da, sistemele sunt nefuncționale. Se lucrează la remediere. Nu știm când se va rezolva”. Întrebat dacă este vorba de un atac informatic, angajatul nu a răspuns.
Mai mult decât atât, este nefuncțională și aplicația BT Visual Help, către care clienții sunt direcționați pentru a rezolva ” simplu și rapid” problemele chiar de către robotul din call center. Din patru încercări de a utiliza aplicația, niciuna nu a funcționat. Despre aceasta, angajatul cu care am discutat a spus că ” probabil este o eroare” și că va înregistra o solicitare.