Ofertele pentru realizarea drumului de mare viteză între Baia Mare și Suceava au fost depuse la Ministerul Transporturilor din data de 6 februarie a.c.. Luna viitoare, va fi semnat contractul de atribuire pentru realizarea studiului de fezabilitate la cele trei tronsoane: Baia Mare – Bistrița, Bistrița – Vatra Dornei, Vatra Dornei – Suceava.
„Durata studiului de fezabilitate va fi de 18 luni și, prin acest document tehnic, va fi clarificată soluția pe care se va merge: drum expres, autostradă sau variante mixte. Pe traseul șoselei rapide vor fi incluse și drumurile de centură pentru municipiile și orașele traversate. Prin caietul de sarcini vor fi studiate 3 variante de centură ocolitoare.
După cum se știe, în 2007, când Ludovic Orban era ministru al Transporturilor, obținusem includerea în reabilitarea DN17 Dej – Suceava a unor străzi importante ale Bistriței (Libertății, Independenței, Gării, Republicii, 1 Decembrie, Calea Moldovei), care au devenit artere ce pot prelua chiar și traficul greu. Acum am obținut angajamentul premierului Ludovic Orban și al actualului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, ca execuția șoselei să înceapă cu traseele drumurilor de centură. În curând, Bistrița va avea variantă ocolitoare pentru circulația rutieră.
Împreună cu realizarea unui drum expres în municipiu, pe lângă calea ferată (pe modelul de la Oradea), problema traficului auto își va găsi răspunsul așteptat de toată lumea. Este angajamentul meu în fața bistrițenilor!”, a scris pe Facebook Ioan Turc, președintele PNL Bistrița-Năsăud, candidat la Primăria Bistrița.