„Modernizarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, pentru care municipalitatea se laudă, deocamdată, doar cu semnarea contractului de finanțare, ar trebui să fie o soluție de decongestionare a traficului și de facilitare a accesului pietonal în piața agroalimentară a Bistriței. Din păcate, anunțatul pasaj subteran în zona Decebal (gândit cu trepte din beton la cele 4 căi de acces, în locul unor scări rulante cu benzi transportoare) vine din start să taie elanul optimiștilor. Oamenii ar trebui să aibă posibilitatea de a ajunge ușor în piață, nu să încerce variante ocolitoare pentru a evita inconvenientul coborârii și urcării treptelor per pedes. Scările rulante nu ar fi fost o cheltuială insurmontabilă, mai ales că în piață vin și multe persoane în vârstă, iar confortul deplasărilor într-un pasaj subteran ar ține de o modernitate accesibilă deja multor orașe.
Pe de altă parte, reconfigurarea axei de transport amintite presupune și desființarea multor locuri de parcare de pe traseu, pentru ca pistele de bicicliști să își facă intrarea. O soluție ar fi ca Hala Decebal (a cărei cumpărare de mult am tot propus-o Primăriei) să preia la interior piața agroalimentară, în condiții mult mai bune, cu atmosferă controlată pentru multe categorii de produse perisabile, iar o parcare supraetajată în spatele halei, similară Pieței “Mihai Viteazul” din Cluj-Napoca, ar mai degreva din marele efort ce se anunță a fi parcarea autoturismelor în Bistrița. Mai ales că anunțata Linie Verde (subiect pe care îl vom trata separat) ar urma să desființeze multe alte sute de locuri de parcare, pentru care Primăria municipiului nu are nici măcar rezolvări teoretice. Doar eternele speranțe deșarte din zonele Bistricioarei și Lupeni…” încheie liderul liberalilor bistrițeni – Ioan Turc, într-o postare pe contul său de socializare.