Cel mai mare avion de pasageri din lume a zburat cu ulei de gătit în loc de kerosen
Un Airbus A380, cel mai mare avion de pasageri din lume, a făcut un zbor de test folosind ulei de gătit drept combustibil. Este o încercare a companiei producătoare de a reduce emisiile de carbon, relatează CNN.
Avionul a făcut un zbor de trei ore de pe aeroportul Blagnac din Toulouse, sediul central francez al Airbus, pe 25 martie. A fost alimentat cu Sustainable Aviation Fuel, sau SAF, un combustibil realizat în principal din ulei de gătit uzat și grăsimi reziduale, și a funcționat cu un singur motor Rolls-Royce Trent 900.
Airbus a făcut apoi cu un al doilea zbor cu A380, folosind același ulei de gătit, pe 29 martie, zburând de la Toulouse la Nisa. Scopul a fost monitorizarea decolării și aterizării. Combustibilul folosit a fost furnizat de TotalEnergies, o companie cu sediul în Normandia.
Airbus a testat în trecut acest combustitbil și pe alte avioane și speră ca aeronavele sale să fie certificate pentru a zbura cu SAF până la sfârșitul acestui deceniu. În prezent, aeronavele Airbus pot fi alimentate cu până la 50% ulei de gătit, amestecat cu kerosen.
„Creșterea utilizării SAF pe post de combustibil rămâne o modalitate-cheie pentru ca industria să-și atingă ținta de zero emisii de carbon până în 2050”, a spus Airbus într-un comunicat. Compania susține că avioanele care zboară cu SAF ar putea atinge între 53% și 71% din reducerea emisiilor necesară pentru atingerea acestei ținte.
Airbus intenționează să scoată pe piață primele aeronave cu emisii zero până în 2035.
SAF, care este un combustibil sustenabil deoarece absoarbe CO2 pe durata cultivării ingredientelor organice din care este creat, este deja folosit în cantități limitate de unele companii aeriene. Dar nu se așteaptă să fie adoptat prea curând la scară largă din cauza costurilor ridicate
Un Airbus A380, cel mai mare avion de pasageri din lume, a făcut un zbor de test folosind ulei de gătit drept combustibil. Este o încercare a companiei producătoare de a reduce emisiile de carbon, relatează CNN.
Avionul a făcut un zbor de trei ore de pe aeroportul Blagnac din Toulouse, sediul central francez al Airbus, pe 25 martie. A fost alimentat cu Sustainable Aviation Fuel, sau SAF, un combustibil realizat în principal din ulei de gătit uzat și grăsimi reziduale, și a funcționat cu un singur motor Rolls-Royce Trent 900.
Airbus a făcut apoi cu un al doilea zbor cu A380, folosind același ulei de gătit, pe 29 martie, zburând de la Toulouse la Nisa. Scopul a fost monitorizarea decolării și aterizării. Combustibilul folosit a fost furnizat de TotalEnergies, o companie cu sediul în Normandia.
Airbus a testat în trecut acest combustitbil și pe alte avioane și speră ca aeronavele sale să fie certificate pentru a zbura cu SAF până la sfârșitul acestui deceniu. În prezent, aeronavele Airbus pot fi alimentate cu până la 50% ulei de gătit, amestecat cu kerosen.
„Creșterea utilizării SAF pe post de combustibil rămâne o modalitate-cheie pentru ca industria să-și atingă ținta de zero emisii de carbon până în 2050”, a spus Airbus într-un comunicat. Compania susține că avioanele care zboară cu SAF ar putea atinge între 53% și 71% din reducerea emisiilor necesară pentru atingerea acestei ținte.
Airbus intenționează să scoată pe piață primele aeronave cu emisii zero până în 2035.
SAF, care este un combustibil sustenabil deoarece absoarbe CO2 pe durata cultivării ingredientelor organice din care este creat, este deja folosit în cantități limitate de unele companii aeriene. Dar nu se așteaptă să fie adoptat prea curând la scară largă din cauza costurilor ridicate.
Cel mai mare avion de pasageri din lume, A380 a intrat în declin în ultimii ani, deoarece mai multe companii aeriene renunță utilizarea sa, pentru că este mai puțin eficient din punct de vedere al consumului de combustibil decât avioanele moderne. Airbus a livrat ultimul A380 companiei aeriene Dubai Emirates la sfârșitul anului 2021.
Airbus a anunțat recent că avionul gigant va fi testat cu un motor experimental alimentat cu hidrogen, o altă inovație menită să facă zborul mai puțin dăunător pentru mediu.
sursa : digi 24